آگاهی از آلودگی پلاستیک باید مؤثرتر و کارآمدتر باشد و همه ذینفعان سبد پلاستیکی دست دوم به شدت درگیر آن باشند.
در مورد راهبردها و رویکردهایی که معلمان برای آموزش آلودگی محیط زیست و به ویژه آلودگی پلاستیکی به کار میبرند، تحقیق کافی وجود ندارد. بنابراین، برای پرداختن به این مشکل تحقیقاتی، هدف این مقاله بررسی این است که آیا آگاهی از آلودگی پلاستیک در مدارس ابتدایی و متوسطه روستایی آفریقای جنوبی افزایش یافته است یا خیر.
این مطالعه به طور خاص با هدف (1) ارزیابی اینکه آیا مربیان آلودگی پلاستیکی را در برنامه درسی مدرسه خود پوشش میدهند یا خیر و شواهدی دال بر انگیزه شخصی آنها برای انجام آن پیدا میکند یا خیر.
و (ii) نقشهای متفاوتی را که مربیان در مدارس ابتدایی و متوسطه نسبت به آموزش آلودگی پلاستیک ایفا میکنند، ارزیابی کنند.
تأییدیه اخلاقی برای این مطالعه توسط کمیته اخلاق پژوهشی دانشگاه وندا اعطا شد.
شماره SES/18/ERM/10/1009. تمام مشارکت در مطالعه داوطلبانه بود و محققان به هیچ وجه هیچ فردی را مجبور به شرکت نکردند.
ما اطمینان حاصل کردیم که الزامات رضایت آگاهانه برآورده شده است و برای کمک به محافظت از حریم خصوصی شرکت کنندگان، دو استاندارد مشترک را اعمال کردیم: (1) محرمانه بودن و (2) ناشناس بودن.
علاوه بر این، مدارسی که در آن با مربیان مصاحبه شده بود نامی ذکر نشد، اما برای اطمینان از محرمانه بودن اطلاعات، حروف “الف” تا “د” به آنها داده شد.
داده ها به صورت کیفی و با استفاده از مصاحبه حضوری جمع آوری شد که در آن مدیر، معاون و سه معلم ارشد به صورت انفرادی مصاحبه شدند.
این مطالعه در Thohoyandou، آفریقای جنوبی انجام شد، Thohoyandou در شهرداری Thulamela، استان لیمپوپو آفریقای جنوبی، با تراکم خانوار و جمعیت تخمینی به ترتیب 17345 و 89427 قرار دارد.
این مرکز اداری شهرداری منطقه وهمبه و شهرداری محلی تولاملا است، مساحت کل توهویاندو 42.62 کیلومتر مربع است و بخش عمده اقتصادی آن کشاورزی تجاری و معیشتی است.