در “سرکه چقدر اسید قوی است؟” دانشآموزان رابطه غیرخطی سرکه سیب انگبین بین غلظت اسید ضعیف و pH محلول را بررسی میکنند.
این ارزیابی تکوینی (FA) این سوال را هدف قرار می دهد که “ساختار چگونه بر واکنش پذیری تاثیر می گذارد؟” دانش آموزان برای درک پدیده هایی مانند ظرفیت بافر باید رفتار اسیدهای قوی و ضعیف را درک کنند.
در چگونه سرکه قوی است؟ دانش آموزان ارزشیابی تکوینی توسط یک کاربرگ هدایت می شوند و از شبیه سازی PhET (پیوند خارجی است) برای تجسم تعاملات سطح مولکولی استفاده می کنند. ابتدا از دانش آموزان خواسته می شود.
که اسیدیته اسید استیک یخبندان را پیش بینی کنند. سرکه سفید طبیعی سپس از آنها یک سری سؤال پرسیده می شود تا درک آنها از ساختار اسیدهای ضعیف برجسته شود.
از جمله یک شبیه سازی اکتشافی. سپس از دانشآموزان خواسته میشود سرکه سیب کاشان تا واکنشپذیری اسید استیک یخبندان را در مقابل سرکه فروشگاهی با جوش شیرین پیشبینی کنند.
سؤالات اولیه در FA برای به دست آوردن درک تفکر دانش آموز و دانش اولیه مفاهیم کلیدی است.
سپس دانش آموزان از طریق کاوش مجدداً در معرض مفاهیم مهم قرار می گیرند.
در نهایت، آنها با چالشی برای آزمایش درک خود مواجه می شوند. این FA برای استفاده با دانش آموزان در کلاس های شیمی AP کلاس دهم یا کلاس های شیمی ممتاز طراحی شده است.
آموزش بازتاب
من این FA را اجرا نکردهام، با این حال، در آینده میخواهم سؤالات اکتشاف شبیهسازی PhET را برای رقیقسازی اسیدهای ضعیف و قوی و تغییرات pH مربوطه بسط دهم.
یادگیری از راه دور
من این FA را برای یک جلسه ناهمزمان طراحی کرده ام. جایی که FA Google Doc را می توان از طریق Google Classroom اختصاص داد. قبل از اینکه دانشآموزان برای FA تلاش کنند، ویدیوها (Youtube) را پیوند دادهام که مفاهیم کلیدی را توضیح میدهند. علاوه بر این، ویدئوهای مربوط به مهارت ها، طراحی روی سند گوگل یا نوشتن معادلات شیمیایی نیز در FA تعبیه شده است.
اگر این FA در یک جلسه کلاسی حضوری برگزار میشد، سرکه سیب من برای دانشآموزان تظاهرات میکردم و سپس از آنها میخواستم که تفسیر کنند.
با این حال، از آنجایی که این سند برای یادگیری ناهمزمان طراحی شده است، به گونهای طراحی شده است که از دانشآموزان خواسته میشود تا بر اساس دانش پیشزمینه خود و بخش کاوش شبیهسازی FA ایجاد کنند.
سپس دانشآموزان با چالشی مواجه میشوند که در آن به جای استنباط نمایش، باید پیشبینی کنند.
- منابع:
- تبلیغات: